0599 35 152 ; Mob: 041 352 067 info@kading.si

Kako izbrati prave barve za spletno stran

Čeprav se zdi izbira barv za spletno stran na prvi pogled preprosta gre v resnici za pomembno in zahtevno odločitev. Barvna shema odločilno vpliva na komunikacijsko moč oziroma učinkovitost spletnega sporočanja. Barve v veliki meri vplivajo na človekovo razpoloženje in lahko obiskovalce spletne strani pritegnejo in spodbudijo, da sledi želenemu cilju (npr. opravi nakup ali naroči storitve), ali pa stran zapusti še preden je vsebino sploh pregledal. V nadaljevanju je nekaj splošnih nasvetov, ki jih je dobro poznati in upoštevati, ko se odločamo o barvah na naši spletni strani.

1. Uporabite naravne barve.

So bolj prijetne od umetnih in z njimi dosežemo pri obiskovalcih pozitiven čustveni odziv. Nenaravne barve, npr. svetleče zelena, modra ali rdeča utrudijo oči in če je stran z njimi prenasičena lahko povzročijo nelagodno počutje ter s tem odženejo obiskovalce. Dobro je vedeti, da so osnovne barve, kot so rdeča, rumena ali oranžna zelo primerne pri predstavljanju zadev s kulinaričnega področja.

2. Ustvarite močan kontrast med ozadjem in besedilom.

Z vidika berljivosti je najboljša kombinacija črno besedilo na belem ozadju, vendar obstajajo tudi druge. Učinkovite barve ozadja spletne strani so temno modra, siva in črna, vendar moramo, ko gre za predstavitev izdelkov, paziti, da je ta v središču pozornosti in ozadje z njega ne odvrača pozornosti.

3. Izberite 3 barve in jih na celotni strani dosledno uporabljajte.

Harmonija barv je ključni pogoj, da obiskovalcem ustvarimo prijetno uporabniško izkušnjo zato moramo z barvami ravnati zmerno in premišljeno. Primerno je izbrati največ štiri ali pet barv, z več barvami pa ustvarimo prenasičenost. Ta lahko v obiskovalčevih očeh povzroči nelagoden občutek, zaradi tega lahko zavestno ali nevede preskoči pomembne dele strani.

4. Upoštevajte vašo ciljno skupino pa tudi ljudi z motnjami vida.

Poskrbite, da bo sporočilo vaše spletne strani razumljivo tudi ljudem, ki imajo težave z vidom npr. barvno slepoto. Imejte v mislih, da se odzivi na barve razlikujejo glede na različne dejavnike, kot npr. spol, starost in kulturno okolje. Da bi to v celoti upoštevali in bi našo spletno stran prilagodili točno določeni ciljni publiki, bi potrebovali resne tržne raziskave, kljub temu pa velja upoštevati nekatere splošne smernice.

5. Razlike v dojemanju barv med mladimi in starejšimi

Ljudje različnih starosti različno reagirajo na barve. Starejši večinoma dajejo prednost umirjenim, privlačnim barvam, ki na oči delujejo sproščujoče. Na drugi strani mladi bolj cenijo žive in svetlejše barve. Pomembno je, da razlikujemo med oblikovanjem za zrelo in mlado občinstvo in uporabimo starostni skupini primerne barve.

6. Dojemanje barv pri moških in pri ženskah

Dojemanje barv se razlikuje tudi glede na spol. Moški imamo v splošnem raje modre, oranžno do rdeče in rumene barve, medtem ko imajo ženske raje rdeče do modre in rumene do oranžne. Dokazano je, da so ženske sposobne zaznati bistveno več barv kot moški. Prav tako se moramo znebiti predsodkov, da je roza barva všeč vsem ženskam. Dejstvo je, da nekatere res uživajo v roza barvi, druge pa ne. Rezultati nedavne študije so pokazali, da je modra najljubša barva 57% moških in 35% žensk. Zato moramo biti pri posploševanju previdni.

7. Narodnostne razlike v dojemanju barv

Če spletna stran nagovarja širše občinstvo, ki presega okvire lastne države ali pa je cilj pritegnili pozornost določene države, je dobro kar nekaj časa vložiti v raziskovanje pomena barv. Bela barva je zahodnih kulturah simbol čistosti, hkrati pa je na Kitajskem, Japonskem in v Indiji znak nesreče. Drug primer je rožnata barva, ki je na Japonskem zelo cenjena, v Indiji in vzhodno-evropskih državah pa je simbolno “ne-moška” barva. Vijolično v nekaterih arabskih kulturah povezujejo s prostitucijo (enako kot rdeča v evropskih in severnoameriških kulturah), sicer pa jo po vsem svetu običajno povezujejo z mistiko in prepričanji, ki niso v skladu z nauki islama, judovstva in krščanstva. Zelena se uporablja na spletnih straneh finančnih institucij v ZDA, kjer zelena barva simbolizira barvo “vsemogočnega dolarja”, nasprotno pa nima takega pomena v državah, kjer je denar drugačnih barv. Skratka, simbolne vloge barv lahko v različnih kulturah nastopajo v popolnoma drugačnih, celo nasprotnih pojmovanjih.

8. Osnovne barve in njihov običajen pomen

rdeča: energija, strast, navdušenje, moč, tudi agresivnost, nevarnost;
modra: hladnost, duhovnost, svoboda, potrpežljivost, lojalnost, mir, zanesljivost, lahko pomeni tudi žalost in depresijo;
rumena: svetloba, optimizem, sreča, svetlost, veselje;
zelena: življenje, narava in naravno, zdravje, bogastvo, blaginja, v določenih kontekstih lahko pomeni tudi razpad in toksičnost;
oranžna: prijaznost, toplina, energija, igrivost, pogum;
vijolična: modrost, prefinjenost, praznovanje;
bela: čistost, mladost, svežina, mir;
črna: moč, eleganca, skrivnost;
siva: varnost, zrelost, zanesljivost;
rožnata: romantika, ženska barva;
rjava: udobje, moč, stabilnost, verodostojnost.

9. Orodja, ki vam lahko pomagajo pri izbiri barv

  • Adobe Color CC je uporabna stran prednastavljenih barv. Izbiramo lahko med številnimi barvnimi paletami.
  • ColourLovers je odlično mesto za pogled v svet barv, bodi si za oglaševalske akcije, oblikovanje izdelka ali arhitekturno zasnovo.
  • ColorJack je zelo zanimiva spletna stran, ki vsebuje različne barvne kombinacije barvnih shem in tekstur.
  • Degraeve Barva Paletter Generator je uporabno orodje, ki na podlagi fotografije, katero nameravate uporabiti na spletni strani, razčleni paleto komplementarnih barv.

Zaključek

Ne glede na to, kaj vaša spletna stran predstavlja, je izbira barv izjemnega pomena. Igranje z barvami se lahko izkaže za zelo zabavno, vendar se morate zavedati, da vsak barvni niz prikazuje in sporoča nekaj drugega, npr. čustva, družbeni pomen ipd., zato izberite premišljeno.